سلامت

آیا باید با شکم خالی دوچرخه سواری کرد؟

دوچرخه سواری طولانی مدت با شکم خالی می تواند نتایج بزرگی را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه این مطلب علمی تر به تشریح این موضوع می پردازیم. این نوع دوچرخه سواری نوعی تمرین گرسنه ماندن است – اساسا باید حداقل میزان کربوهیدرات و قند ها را قبل از دوچرخه سواری مصرف کرد. در حین ورزش و فعالیت بدنی بدن شما از منابع انرژی متفاوتی استفاده می کند: گلیکوژن های که از کربوهیدرات ها مشتق گرفته می شوند؛ و چربی که نوعی سوخت با دوام و دیر سوز محسوب می شود. هر چقدر تناسب اندام شما بهبود می یابد، بدن شما به صرفه تر و پربازده تر کار می کند، و بیشتر انرژی مورد نیاز خود را از سوزاندن متعادل چربی ها بدست می آورد. 

مزیت ها

اگر با شکم خالی دوچرخه سواری کنید، در غیاب قند ها، بدن خود را به سوزاندن چربی ها مجبور کرده اید. بنابراین ذخایر گلیکوژن ماهیچه ها و عضلات بدن شما دست نخورده باقی می ماند،‌ و در هنگام مصرف کردن قند نیز ذخایر گیلکوژن سریع تر اشباع می شوند. بنابراین قبل از خوردن صبحانه دوچرخه سواری کنید. قبل از صبحانه بدن شما خالی از گلیکوژن است و عضلات برای تامین انرژی به سراغ چربی ها می روند. بیشتر از 60 یا 90 دقیقه دوچرخه سواری نکنید و از حداکثر نیروی بدن نیز استفاده نکنید. اگر از ین زمان تجاوز کنید، بدن به سراغ منابع گلیکوژن عضلات می رود و کوفتگی و خستگی به سراغ شما می آید! 

بعد از دوچرخه سواری

بعد از اتمام دوچرخه سواری منابع کربوهیدرات خالی شده را بازسازی کنید از یک وعده غذایی استفاده کنید که نسبت کربوهیدرات به پروتئین چهار به یک باشد (مانند نان و کره بادام زمینی). این وعده را 30 تا 60 دقیقه بعد از اتمام دوچرخه سواری بخورید. 60 تا 90 دقیقه بعد از اتمام دوچرخه سواری آب بنوشید تا سرعت و کیفیت ریکاوری را بهبود ببخشید. این نوع تمرین گرسنگی زمان ریکاوری زیادی می خواهد؛ انجام بیش از حد و زیاده روی می تواند باعث مصدومیت یا بیماری شود. این نوع دوچرخه سواری را 1 یا 2 بار در هفته انجام دهید و هر دفعه مسیر های طولانی را با سرعت متوسط پدال بزنید. اگر فشار زیادی به خود وارد کنید باید قید دوچرخه سواری را بزنید حتی دوچرخه سواران حرفه ای ام این کار را نمی کنند!

منبع: اکرانت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا