سلامت

چگونه چرخ عقب دوچرخه را باز کنیم

در آوردن چرخ عقب دوچرخه یکی از ساده ترین اما ضروری ترین کارهایی است که باید حین تعویض لاستیک یا تعویض اسپک ها یا شست و شوی دوچرخه انجام شود. هیچ فرقی نمی کند، سیستم چرخ هر چه باشد (مهره ای یا آزاد کردن سریع) قانون کار یکی است و در مواردی تفاوت هایی ایجاد می شود.

مراحل درآوردن چرخ در دوچرخه



قدم اول:
 دوچرخه را برعکس کنید. اگر این کار را بر روی یک سطح سفت انجام می دهید، حتما برای محافظت از زین و دوشاخ دوچرخه پلاستیک یا مقوایی زیر دوچرخه بیاندازید.

قدم دوم: زنجیر را بر روی کوچکترین چرخ دنده قاب های عقب بیاندازید.

قدم سوم: اگر سیستم چرخ عقب دوچرخه همانند تصویر “آزاد کردن سریع” بود، آن را به سمت خود فشار دهید و آن را بازکنید. اما اگر سیستم پیچ و مهره بود، پیچ و مهره ها را با آچار دربیاورید.

قدم چهارم: همزمان با کشیدن چرخ عقب دوچرخه به سمت بالا، فریم را با یکی از دستان خود ثابت نگه دارید.

قدم پنجم: قسمت پایین دیرایلر (شانژمان) را عقب بکشید تا بیرون کشیدن چرخ دوچرخ راحت تر شود.

قدم ششم: توجه کنید وقتی که قسمت پایین شانژمان را عقب می کشید، باید‌ چرخ را به سمت راست متمایل کرده و بالا بیاورید.

قدم هفتم: بعد از حل مشکل بوجود آمده برای چرخ عقب (شستشو، پنچری یا… )، باید چرخ را سر جای خود برگردانید، بنابراین کار را دوباره با قسمت پایین دیرایلر آغاز کنید.

قدم هشتم: این اطمینان را حاصل کنید که زنجیر همیشه بر روی کوچکترین چرخ دنده قاب عقب بماند (نباید دنده را حین انجام کار تعویض کنید).

قدم نهم: به چرخ عقب اجازه دهید که بر جای خود روی فریم قرار گیرد. این کار بسیار راحت است. مطمئن باشید که در حین انجام این کار صفحه دیسک ترمز بین لقمه های ترمز دوچرخه قرار گیرد.

قدم دهم: اهرم “آزاد کردن سریع” را سفت کنید (اگر سیستم پیچ مهره ای بود آن ها را ببندید). اهرم طور ی باید سفت شود که دیگر تکان نخورد و به حالت قفل کامل درآید. اگر از ترمز های دوچرخه شما V-brake (کابلی – لقمه ای) است، آن ها را سرجای اولشان برگردانید.

منبع: اکرانت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا