سلامت

راهنمای خرید صندلی ماساژور

1- اولویت های خرید خود را بشناس و در نظر بگیر

شما قصد خرید یک مبل ماساژور را دارید، اما هدف اصلی و نیاز شما از خرید این دستگاه روباتیک چیست؟ آیا به استراحت بی دغدغه بعد از یک روز سخت کاری نیاز دارید؟ آیا ماساژور را به عنوان یک دستگاه درمانی برای شرایط مختلف سلامت خود می خواهید؟ یا شاید صندلی ماساژور را برای این می خواهید که دوستانتان یا هر کس دیگر یکی از آن ها را در خانه خود دارند و شما فکر می کنید از دنیا عقب افتاده اید؟ وقتی نیاز های خود را شناختید، با خود روراست باشید، و بر اساس اولویت های خود آن ها را رتبه بندی کنید. شما نباید به زیبایی دستگاه فکر کنید بلکه باید زیبایی های عملکرد ماساژور را در نظر بگیرید. بعد از شناخت نیاز های خود خواهید فهمید که تنها چند برند یا مدل هستند که می توانند نیاز های شما را برآورده کنند.

2- بودجه 

واقعیت این است؛ مبل و صندلی ماساژور گران هستند، بنابراین یکی از مهم ترین ملاحظات هنگام خرید صندلی یا مبل ماساژور، در نظر گرفتن سرمایه و بودجه است. چقدر می توانید برای خرید ماساژور خرج کنید؟ وقتی بازه قیمت خود را بسازید، تمرکز شما بر مدل ها و برند های معینی متمرکز خواهد شد. اگر پول زیادی ندارید، به مدل هایی توجه کنید که دارای ویژگی های اساسی و پایه ای از یک صندلی یا مبل ماساژور هستند. برای مثال، مدل های زیر 2 میلیون تومان فروشگاه مارکتستان گزینه های ایده آلی اند. از طرف دیگر، اگر مشکل بودجه ندارید و بازه قیمت بیشتری را در نظر گرفته اید، می توانید به سراغ مدل هایی با ویژگی های بیشتر و اضافی بروید. به طور قطع می توان گفت، مدل های بالای 2 میلیون تومان فروشگاه مارکتستان از بهترین گزینه های موجود در ایران و حتی جهان هستند. اما همیشه گران ترین ماساژور بهترین و باکیفیت ترین ماساژور نیست. بنابراین قبل از خرید، ویژگی های هر محصول را بخوانید، کیفیت ساخت دستگاه را بررسی کنید و ببینید که قیمت گفته شده ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر. بهترین راه برای این کار تماس با مشاوران مارکتستان یا مقایسه و مشاهده ویژگی های هر ماساژور است.

3- قیمت صندلی و مبل ماساژور

یک صندلی ماساژور چه قدر می ارزد؟ مبل و صندی های ماساژور دارای بازه قیمت بزرگی هستند، از زیر 1 میلیون گرفته تا بیشتر از 10 میلیون قیمت گذاری شده اند. اما ما آن ها را به دو گروه اصلی تقسیم می کنیم؛ ماساژور های زیر 2 میلیون و ماساژور های بالاتر از 2 میلیون تومان. ماساژور های گران قیمت دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که در بازه قیمت پایین تر دیده نمی شود.

4- برند را انتخاب کن

انتخاب یک ماساژور بر حسب یک برند شناخته شده راه مناسبی به نظر می رسد. برند های شناخته شده جهان برای راضی نگه داشتن مشتریان خود محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه می کنند و حمایت و پشتیبانی پس از خرید خوبی را به خریداران ارائه می دهند. از برند های شناخته شده جهانی فروشگاه مارکتستان که در عرصه خرید و فروش لوازم ماساژور فعالیت می کنند، می توان به BH فیتنس اسپانیا و iRest اشاره کرد.

5- کجا صندلی یا مبل ماساژور بخرم؟

خوشبختانه، با وجود اینترنت فروشگاه های زیادی در فضای مجازی وجود دارند که تعداد زیاد و متنوعی از محصولات را به معرض نمایش گذاشته اند. هیچ مکانی مانند اینترنت ظرفیت ارائه خدمات را به مشتریان ندارد و خرید از فروشگاه های سطح شهر کار اشتباهی است، زیرا امکان مقایسه دقیق و گسترده از بین می رود. اگر به دنبال یک مکان آنلاین برای خرید محصولات متنوع سلامت از جمله ماساژور می گردید، مارکتستان یکی از بهترین و باسابقه ترین فروشگاه های اینترتنی است که محصولات متنوعی را از برند های معتبر سراسر جهان جمع کرده تا در ارائه خدمت به مشتریان هیچ فروگذاری نکرده باشد.

6- نظرات و انتقادات مربوط به هر محصول را بخواهید

برای اینکه به یک نظر قطعی در مورد خرید باکیفیت بهترین مدل های ماساژور برسید، نظرات مربوط به هر ماساژور را در زیر مشخصات و ویژگی های آن بخوانید. در سرار فضای مجازی فروشگاه های زیادی وجود دارند، می توانید نظرات و پیشنهادات کاربران را در این سایت ها نیز مشاهده کنید. می توانید با مشاوران مارکتستان نیز در این باره مشورت داشته باشید.

7- ضمانت نامه

آخرین اما نه کم ارزش ترین معیار برای انتخاب ماساژور توجه به ضمانت نامه است. ضمانت نامه را برای قسمت های مختلف ماساژور نیز بررسی کنید. البته شما دوست دارید خریدتان برای مدت زیادی دوام داشته باشد،‌ اما چیزها قابل خراب شدن هستند، و باید این اطمینان را حاصل کنید که ماساژور شما تحت ضمانت و پشتیبانی قرار خواهد گرفت. بنابراین به دنبال محصولاتی باشید که ضمانت نامه بلند مدت تری دارند.

8- تحقیق کنید

به زرق و برق محصولات توجه نکنید، زیرا دید شما را محدود می کنند. نگاهی عمیق داشته باشید و این اطمینان را حاصل کنید که تمام ویژگی های مبل و صندلی های ماساژور همان مواردی اند که شما نیاز دارید. موارد زیر را در نظر بگیرید:
• طراحی و ساخت
البته که شما به یک ماساژور با کارآریی بلند مدت نیاز دارید، بنابراین دوام محصول را بررسی کنید. یک ماساژور بادوام باید خوب ساخته شده باشد و از مواد و اجزای محکم تشکیل شده باشد. همچنین، هر مبل یا صندلی ماساژور داری یک ظرفیت وزن معین است. باید به این گزینه نیز فکر کنید که آیا رنگ و طراحی ماساژور با طراحی و دکوراسیون خانه شما تناسب دارد یا خیر. فضا نیز یک فاکتور مهم است. بیشتر ماساژور ها کوچک نیستند، بنابراین به جای اینکه به دنبال ماساژور جم و جور باشید، به دنبال باز کردن فضایی در خانه تان بگردید.
• پوشش ماساژ
انواع متنوعی از مبل و صندلی های ماساژور در دسترس هستند. بعضی با تمام بدن کار می کنند، در حالی که تعدادی قسمت های خاصی از بدن را در نظر دارند. پس اگر مشکلات کمر دارید به دنبال محصولی باشید که تمرکز بیشتری بر پایین تنه و کمر دارد. یا شاید هم ماساژ را برای کتف ها و شانه و گردن نیاز دارید؟ شاید هم می خواهید کل بدن تحت ماساژ قرار بگیرد؟ یک ماساژور کامل با تمامی قسمت های بدن، از گردن گرفته تا پاها، کار خواهد کرد.
 نوع ماساژ و برنامه های ماساژور
صندلی ها و مبل های ماساژور باید انواع مختلفی از ماساژ را به کاربر ارائه دهند، بنابراین از وجود این نوع ماساژ ها اطمینان حاصل کنید. شیاتسو (ماساژ ژاپنی)، ماساژ غلتک مانند و ماساژ مالشی از جمله آن موارد اند. مدل های گران تر دارای حالت ویبره نیز هستند. در بیشتر موارد، هر چه قیمت مدل ها بالاتر می رود، انواع مختلفی از برنامه های از پیش تنظیم شده نیز قابل اجرا هستند و ماساژ را روان تر، آرامش بخش تر و لذت بخش تر می کنند.
 تطبیق پذیری 
بیشتر مدل های گران قیمت، می توانند تنظیمات ماساژ را بر طبق نیاز ها و اولویت های شما اجرا کنند. اگر شما یک ماساژور کلی بدن را خریداری کرده اید، با این وجود می توانید ماساژ را بر نقطه مشخصی از بدن متمرکز کنید. ویژگی هایی نیز وجود دارند که می توانند سطح های شدت ماساژ را تغییر دهند.
بعد از در نظر گرفتن همه این ویژگی ها، انتخاب مناسب ترین دستگاه ماساژور کار راحتی به نظر می رسد. فقط دقت داشته باشید و فکر خود را بر اهمیت های دستگاه برای نیاز هایتان متمرکز کنید. با ملاجظه این نکته ها، این اطمینان را حاصل خواهید کرد که مناسب ترین ماساژور را برای خانه خود خریداری کرده اید. این یک سرمایه گذاری مهم بر روی سلامت شما می باشد، بنابراین انتخاب صحیح می تواند دوام چند ساله را به همراه آورد، و بهترین و آرامش بخش ترین ماساژ را به بدن شما هدیه کند. 

سوالات متداول در خرید مبل و صندلی ماساژور

1- صندلی ماساژور دیگه چیه؟

صندلی ماساژور یک ماساژ 10 تا 20 دقیقه ای است که بر نقاط پرتنش گردن، کمر، شانه ها، دست ها و انگشت ها تمرکز دارد. انواع تاشو این ماساژور ها نیز در دسترس است. مبل و صندلی ماساژور جایی اثر خود را به خوبی نشان می دهد که کاربر نیاز به ماساژ درمانی مفید در یک بازه زمانی کوتاه دارد، این نوع ماساژور ها با متمرکز کردن ماساژ بر نقاط مختلف کیفیت و کارآیی خود را به خوبی نشان می دهند.

2- صندلی یا مبل ماساژور چقدر جا میگیره؟

فضایی که ماساژور اشغال می کند متوسط است – تنها یک فضای  2×2 متر برای قرار دادن یک صندلی ماساژور کافی است. با توجه به بزرگ بودن این نوع ماساژور ها، آن ها را در اتاق های بزرگ قرار دهید.

3- روی مبل ماساژور لباسام در بیارم؟

نه، کار با این نوع ماساژور ها ربطی به لباس های شما ندارد. فقط توصیه می شود زیور آلات یا لباس های گرم کن خود را در بیاورید.

4- از روغن های مخصوص ماساژ استفاده کنم؟

نه، مبل و صندلی ماساژور به روغن نیاز ندارند. این کار را می توانید در هنگام ماساژ توسط یک متخصص ماساژور انجام دهید.

5- من حامله ام، میتونم از مبل ماساژور استفاده کنم؟

ماساژ برای زنان در دوران بارداری بسیار مفید است. اما برای ایجاد اطمینان حتما با پزشک خود در مورد شدت و نوع ماساژ مشورت کنید.

6- بعد از کار با صندلی ماساژور خسته میشم؟ خوابم میگیره؟

حس آرامش را با خستگی اشتباه نگیرید. با توجه به تجربه های ما و تحقیقات علمی، کابران پس از انجام ماساژ سرحال تر و هشیار تر از قبل هستند. همچنین مطالعات نشان داده است که تمرکز کاربران از قبل ماساژ بیشتر است.

7- فایده انجام ماساژ با مبل و صندلی ماساژور چیه؟

• بهبود گردش خون، کاهش فشار خون
• بهبود شرایط پوستی
• کاهش استرس، نگرانی، تسکین درد
• از بین بردن سفتی ماهیچه، افزایش بازه حرکتی ماهیچه، کاهش کوفتگی عضلات
• بهبود شرایط خواب، بهبود تمرکز ذهنی، بهبود فیزیک بدنی، بهتر کردن موقعیت بدن
• افزایش اعتماد به نفس، کاهش احساس عصبانیت

8- ماساژ با این نوع ماساژور ها چه احساسی داره؟

پاسخ این سوال بستگی به نوع ماساژ اجرا شده دارد. بر اساس مدل و قیمت ماساژور، ماساژ شیاتسو، سوئدی،مالشی و … قابل اجرا هستند. اگر با یکی از آن ها احساس ناراحتی کردید، نوع ماساژ را تغییر دهید.

9- ماساژ سه بعدی چیه؟

این تکنولوژی جدیدی است که در مدل های جدید ماساژور دیده می شود. این فن آوری یک نوع جدید غلتک است که حدود 8-10 سانتی متر بر روی مبل برآمده است و باعث ایجاد ماساژ عمیق برای قسمت هایی مانند پایین گردن و بالای شانه ها می شود (این قسمت ها در ماساژور های معمولی ماساژ داده نمی شوند). این نوع غلتک ها در بعضی مدل های پیشرفته قابل تنظیم هستند.

10- حالت بی وزنی یا Zero Gravity چیست؟

این تکنولوژی توسط فضانوردان استفاده می شده تا در حالتی سراشیب استرس هنگام بلند شدن فضاپیما از زمین را حس کنند. فضانوردان در یک دستگاه شبیه ساز فضاپیما قرار می گرفتند تا حالت بی وزنی را تجربه کنند. مخترعان این فناوری اعتقاد دارند که این ماساژ همان حالت فضانوردان را شبیه سازی می کند و باعث می شود استرس از روی بدن برداشته شود و ماساژ عمیق تری برای بدن حاصل گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا