سلامت

دوچرخه سواری در کوهستان

 بیشتر ما اعتقاد داریم که دوچرخه سواری کوهستان فقط یک ورزش یا سرگرمی نیست. این یک روش زندگی است. در این جا با 10 دلیل آشنا می شویم و به این قضیه پی می بریم که چرا دوچرخه کوهستان حس و حال ما را عوض می کند.

دوچرخه سواری یک تمرین بسیار مهیج است … و حتی از تردمیل نیز بهتر است

آخرین باری که شنیدید که کسی گفته:”من آنقدر با تردمیل ورزش کردم که کل چربی هام آب شد!” کی بوده است؟ بیشتر مردم به خاطر این روال ورزش خود را ترک می کنند که شادی یا سرگرمی در آن پیدا نمی کنند. اگر فقط یکبار دوچرخه سواری در کوهستان را تجربه می کردید، و از هیجان و شادی آن بهره می بردید دیگر به هیچ ورزش دیگر فکر نمی کردید. به دوچرخ سواری بروید و ببینید که چگونه پاهای شما درگیر ورزش می شوند و سلامت جسمی و ذهنی شما تامین می شود.

دوچرخه سواری خاصیت درمانی دارد

آیا روز سختی داشته اید؟ آیا افکار منفی شما را رها نمی کنند؟ کسانی که فقط یکبار به دوچرخه سواری در کوهستان رفته اند چه از نظر ذهنی و چه از نظر جسمی بهبود چشمگیری داشته اند. روحیه این افراد وصف ناشدنی است. شابد مشکلاتشان حل نشده باشد، اما دید آن ها نسبت به این مشکل حتما!

به طبیعت نزدیک تر می شوید

بیشتر روانشناسان اعتقاد دارند کسانی که به زیبایی های زمین و جهان هستی پی می برند، به قدرت و روحیه ای دست پیدا می کنند که طول عمرشان را زیاد می کند. درواقع، تحقیقات نشان داده است کسانی که خود را از سر و صدا و آلودگی زندگی شهری دور می کند و به زیبایی ها و اسرار طبیعت پی می برند،‌انسان های شاد تری هستند. آن ها با دوچرخه سواری استرس خود را از بین می برند و انرژی مثبت لازم برای ادامه زندگی را بدست می آورند. اگر نگاهی به زندگی دوچرخه سواران بیاندازید به این حقیقت پی خواهید برد.

دوچرخه سواری باعث ماجراجویی می شود و خاطرات را به زندگی شما اضافه می کنند

دوچرخه سواری کوهستان از منظر طبیعت یک ورزش زیبا و خاطره انگیز است، این تفریح حس ماجراجویی شما را بیدار می کند و ریسک پذیری شما را افزایش می دهد. داشتن این طبع انسانی شما را به شخص جالب تری تبدیل می کند. مثلا وقتی از یک دوچرخه سوار کوهستان در مورد آخر هفته گذشته اش سوال کنید، به شما می گوید”ایا تابحال پرواز پرندگان را بر فراز رودها و قله های برفی مشاهد کرده اید؟ آیا از نزدیک حیوانات زیبای جنگل را دیده اید؟ آیا تابحال با دوچرخه از جاده های گلی منتهی به رودخانه ها رد شده اید؟ آیا… ” . شما جوابی برای این سوال ها ندارید!

با دوچرخه سواری نقاط جدیدی از این جهان را مشاهده خواهید کرد

مسافرت کردن با یک دوچرخه کوهستان به نقاط مختلف دنیا، پنجره جدیدی از حوادث را به روی شما باز می کند. شما به حقایقی پی خواهید برد و زیبایی هایی را مشاهده خواهید کرد که از نشستن بر روی صندلی اتوبوس به آن پی نخواهید برد. چیز جالب در مورد دوچرخه سواری کوهستان این است که شما یک فقط از یک جاده آسفالت زشت گذر نمی کنید و در بین راه به جنگل، زمین کشاورزی و حتی بیابان نیز برخورد می کنید. حتما نیاز نیست از شهر خود دور شوید،‌با دوچرخه سواری حس ماجراجویی شما برانگیخته می شود و زیبایی های شهر خود را بیشتر می شناسید. آیا تابحال جنگل های شهر خود را مشاهده کرده اید؟ آیا تابحال به آثار باستانی شهر خود سر زده اید؟ و آیا … .

دوچرخه سواری چگونگی زندگی در لحظه را به شما می آموزد

اگر یکبار از خانه خود بیرون بیایید و با دوچرخه خود پدال بزنید، احساس زندگی در لحظه به شما دست می دهد. با وجود همه زیبایی های موجود در مسیر مانند صخره های زیبا،‌جنگل ها  و … این دوچرخه سواری است که به شما لذت زندگی می دهد. وقتی کمی فکر کنید می بینید که همه چیز در ذهنتان محو می شود و این دوچرخه سواری است که به عنوان یک خاطره در ذهنتان بیاد مانده است.

دوچرخه سواری شما را از خانه خارج می کند

آیا احساس زنده ماندن و زندگی را دوست دارید؟ تحقیقات نشان داده است که 20 دقیقه تنفس در هوای پاک و تازه حس سرزندگی شما را بیدار می کند. فقط تصور کنید که 2 ساعت دوچرخه سواری در کوهپایه ها و مکان های پاک چه حس و حالی به زندگی شما می دهد. همچنین کودک درون شما بیدار می شود، و شما را به زندگی گذشته می برد،‌ زمانی که در دوران کودکی هیچ احساسی نسبت به حوادث ناگوار زندگی نداشتید و همه چیز را ساده لوحانه نگاه می پنداشتید.

دوچرخه سواری در کوهستان شما را با جوانان شاد آشنا می کند

دوچرخه سواران کوهستان انسان هایی شاد و جالب هستند. این سرگرمی سراسر هیجان است و هوای تازه ذهن و روان این انسان ها را تازه کرده است. این یک حقیقت است که انسان های شاد به طور طبیعی به انسان های شاد دیگر پیوند می خورند. بنابراین عضویت در یک تیم دوچرخه سواری کوهستان شما را با محیط طبیعی و همچنین جوانان پر روحیه  و سالم آشنا خواهد کرد. تنها وسیله ای که نیاز دارید یک دوچرخه کوهستان است.

دوچرخه سواری به شما درس اعتماد به نفس و استقلال می دهد

در این جهان راحت طلب، نیاز به یک چیز زیاد احساس می شود و آن تکیه بر توانایی های شخصی خود است. چیز های کوچکی مثل تعمیر خرابی دوچرخه توسط آچار یا … جرقه بروز این حس استقلال را در انسان می زند. انسان های کمی وجود دارند که از درست کردن و تعمیر یک چیز کوچک شاد نشوند. تعمیر دوچرخه نوعی اعتماد به نفس و تکیه بر استعداد های خود است و به عنوان یک تفریح سالم نیز دیده می شود.

با دوچرخه سواری قدرت ذهنی و توانایی هایتان بهبود پیدا می کند

احساس بالا رفتن از یک سربالایی وقتی بروز پیدا می کند که به بالای آن برسید. بنابراین عبور از موانع و معابر سخت در حین دوچرخه سواری کوهستان احساس وصف ناشدنی به شما می دهد. با این کار توانایی های فردی خود را مورد ازمایش قرار می دهید، و اگر به موفقیت دست پیدا نکردید، شکست را نیز تجربه می کنید. به این قضیه پی خواهید برد که هر موفقیتی نیازمند تلاش است و زیبایی پیروزی را درک می کنید و قدر آن را می دانید. اگر شما نیز دلایلی برای تجربه دوچرخه سواری کوهستان دارید یا از آن خاطره ای دارید، در قسمت زیر کامنت ها خود را برای ما ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا